Twierdza 1 – łucznicy i kusznicy

Są to 2 podstawowe jednostki walczące bronią miotająca pociski na dystans. Występują oni w każdej części gry, jednak chciałbym im poświecić wątek tylko na przykładzie „jedynki” – także dodatku krzyżowiec. Druga cześć twierdzy ma inną specyfikę walki, więc zastosowanie tych jednostek w podobny sposób mija się z celem, nawet jeśli ich moc rażenia jest adekwatna do tych w nr 1. Odmienna taktyka walki w tych częściach wiąże się z dodaniem do dwójki bardziej realnych efektów, w tym możliwość powalenia obrońców wież z katapult. W jedynce co najwyżej tracą oni życie ale stoją w miejscu nawet jeśli wieża zostanie usunięta.

Łucznicy europejscy – to podstawowa i tania formacja – bo jedynie 12 golda. Ich zasięg jest większy od kusznika. Za to siła rażenia zdecydowanie mniejsza. Czy aby na pewno? Podczas obrony przed wojownikami, pewnie każdy powie że łucznicy są nic nie warci, ale o dziwo – szybciej usuną oni pikinierów. Kusznicy natomiast prędzej powstrzymają natarcie zbrojnych(wojowników) ale na pikinierów już nie są tacy mocni. W dodatku pikinier jest szybszy w twierdzy.

Warto uwzględnić to podczas obrony zamku. W grze z komputerem problemu nie ma, bo raczej wiemy kto atakuje – wystarczy zacząć misje od nowa. Ale z rzeczywistym przeciwnikiem można się pomylić stawiając jedynie na kuszników.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *